Canon 1100D

Canon 1100D

Inläggav frågvistjej sön 14 aug 2011, 17:00

Hej. Jag ska köpa en ny kamera och har fått ett erbjudande på en Canon Eos 1100D.
Jag har gått i " fotoskola" kan man nog kalla det i ca ett halv år. ska fortsätta med att fota och det är något jag verkligen älskar.
Fotar aldrig med auto läge på och jag vill ha en kamera som min pojkvän kan använda lika mycket som jag själv vill använda den för att utvecklas och kunna ha användning för i mitt intresse och i skolan, Men jag vet Inte om denna kamera är bra och skulle älska om någon kunde säga om det är värt ett pris på 4995 kr med alla tillbehör jag behöver osv.

Tack på förhand :)
frågvistjej

Re: Canon 1100D

Inläggav Rickard sön 21 aug 2011, 13:16

Canon EOS 1100D är en bra kamera att börja med. Den kostar inte så mycket med erbjuder allt som en digital systemkamera brukar erbjuda.

Jag vet inte riktigt vad du menar med att priset är 4995 kr "med alla tillbehör jag behöver". Kameran med objektivet EF-S 18-55 IS är väl 4995 kr. Utöver det måste man ju ha minneskort som kostar ett par hundra. Ytterligare utöver det kanske man vill ha UV-filter för att skydda optiken och kanske en väska för att transportera kameran i. Ytterligare ett tillbehör som man KAN behöva är ju stativ. Så min tanke är att man inte får ALLA tillbehör man KAN behöva för de pengarna.

Väska, UV-filer och stativ är ju förstås fritt att låta bli att köpa. Det är ju inget man måste ha för att kunna fotografera med kameran.

Om du inte sett avsnittet så kan du titta på detta, där jag går igenom lite om UV-filter: http://www.kameravaskan.se/fotoskola-fi ... tillbehor/
Användarvisningsbild
Rickard

Återgå till Kamera